PROJE TABANLI ÇALIŞMALAR

PROJE TABANLI ÇALIŞMALAR

PROJE TABANLI ÇALIŞMALAR 

AİLEMLE EL ELE

12.01.2024 34

 

PROJENİN ADI / BAŞLIĞI: AİLEMLE EL ELE (BİGEP)

 

İLÇESİ:HALFETİ

OKULU:ÖZMÜŞ  İLKOKULU

PROJE YÜRÜTÜCÜSÜNÜN ADI SOYADI:: SONGÜL TOPRAK           Anasınıfı A

                                                                         SEHER ÖZER                   Anasınıfı B

 

 

GİRİŞ: Okul Öncesinde Projeler", çocukların çok yönlü düşünmelerine, analiz- sentez yapmalarına ve çevrelerine baktıklarında detayları görmelerine (Örneğin; kapıya baktıklarında bunu sadece bir kapı olduğunu söylemelerinin yanı sıra, kapının şeklini, hangi malzemeden yapıldığını, kilidini, anahtarın şeklini, diğer kapılardan olan farkını vb. de görmesi) katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çünkü Projeler; çocukların sosyalleşmeleri, onların bir konunun çok farklı yönleri olduğunu fark etmeleri, bir çalışmanın zamana yayılarak nasıl gerçekleştirildiğini görmeleri, tek başına ya da küçük gruplar olarak yapılan çalışmaların bir araya getirildğinde çok kapsamlı ve zengin projelerin oluştuğunu görmeleri açısından son derece önemlidir.

    

PROJENİN AMAÇLARI

Okul öncesi dönemdeki çocuğa kitap okumak çocuğun ufkunu genişletir. Hayal gücünü artırır, kelime dağarcığını genişletir, kendisini daha iyi ifade eder.

Daha fazla kelime öğrenmesine yardımcı olarak, dil gelişimini desteklemek.

Öğrencilere okuma alışkanlığı  ve sorumluluk duygusu kazandırmak.

El becerilerini arttırarak yeteneklerini ortaya çıkarmak.

Özgüvenini arttırarak gelişim alanlarında etkili olmak

Okul aile işbirliğinin çocuğun başarısında ne kadar önemli olduğunu vurgulamak.

Aile katılımı ile etkili keyifli dakikalar geçirerek psikolojik ve ruhsal sağlığında olumlu etkiler yaratmak.

 

PROJENİN HEDEFLERİ

Bu projeyle amaçlanan çocuklarda kitap sevgisinin oluşmasını sağlamak, kitap kullanma alışkanlığı kazandırmak, sorumluluk bilinci geliştirmek, Türkçeyi doğru kullanmalarını sağlamak, kendisini toplum içinde ifade edebilmesini sağlamak, doğru soru cümlesi kurabilmesini sağlamaktır,

Çocuklarda üretici düşünme becerilerini geliştirmenin en güzel yollarından birini hikaye tamamlama etkinliklerini ele alacağız. Belki de bizlerin ve çocukların en çok ihtiyaç duyduğu şeydir üretici düşünme becerisi. Bunu sağlayabilen çocuk hayatta başarılı olacak ve daha önemlisi mutlu olacaktır.

Her birey kendine özgü bir varlıktır. Bu nedenle bireyler birçok özellikleri yönünden birbirinden ayrılırlar. Bireyin tanınması için, bireylerin ilgi ve yetenekleri, başarı ve başarısızlıkları, kişisel ve sosyal uyum düzeyleri sorunları, zayıf ve güçlü yanları, ilgi, tavır ve değer yargıları, yetiştiği çevrenin geliştirici ve engelleyici etkileri gibi ve daha pek çok özelliklerinin ayrıntılı olarak bilinmesi. 

 Projemiz okul aile işbirliğini geliştirerek öğrencilerin sorumluluk almasını, sabırlı olmasını, temel

renkler ve kavram öğreniminin pekişmesini, motor kas becerilerin desteklenmesini sağlayacaktır. Bunun yanında proje sonunda öğrenciler anne babalarıyla  hazırlayacakları materyal ile özgün fikirler üretmeleri sağlanacak aileleriyle verimli vakit geçirmeleri sağlanacak ve geri dönüşümün önemini kavrayacaklardır.

PROJE PLANI:

                      AYLAR

KONULAR

EKİM-KASIM

Sonbahar Mevsimi

Cumhuriyet Bayramı

Geri Dönüşüm Ve Atık Materyal  çalışmaları

Mini miniklerimiz tanıyoruz

ARALIK-OCAK

Hayalimdeki hikayeler

Ben ressam olacağım

Kış mevsimi

MART-NİSAN

Sorumluluk çantam

Kuklaların dünyası

İlkbahar mevsimi

23 Nisan neşe doluyor insan

 

MAYIS

Küçücüktür ellerimiz birlikte çok güzeliz.

Anneler günü

HAZİRAN

Yıl içinde yapılan projelerdeki çalışmalardan öğrencilere portfolyo oluşturulacak

PROJEDE UYGULANACAK YÖNTEMLER

      Aile katılımı,  öğrenci portfolyo, kolaj, sınıf içinde uygulanan eğitim durumları,afiş, broşür,aileye gönderilen yönergelerden oluşan notlar.

Projenin Uygulanması:

      Halfeti  Özmüş İlkokulu anasınıfının projesi öğrencilerimiz ve okul aile işbirliği ile gerçekleştirilecektir.

Okul öncesi eğitiminde;, mantıksal-matematiksel düşünme için dikkat ve bellek, el-göz koordinasyonu geliştirilmesi için artık mataryallerden oyuncaklar üretebiliriz

Ekim ve kasım ayları içinde sınıfımızda sanat etkinlikleri çalışmalarında artık malzemelerden geri dönüşüm çalışmalarına yer verilecek. Aile katılımı olarak ta velilerden çocukları ile birlikte geri dönüşüm ürünleri yaparak okula göndermeleri istenecek. Yıl içinde farklı atık malzemelerden oluşturulan çalışmalar yıl sonunda sergilenerek öğrencilerimize katılım belgeleri hazırlanacak.

Aralık ve ocak aylarında her öğrenci için hazırladığımız çıt çıt dosyaları ile üzerinde farklı resimlerin olduğu çalışma sayfaları evlerine gönderilir, içinde gördüğü resimlerin geçtiği bir hikaye anlatmaları ve velinin de çocuğun ağzından duyduklarını yazarak okula göndermeleri istenir. Ertesi gün sınıfta öğretmen tarafından öğrencilere okunur. Buna benzer çalışmalara sınıfta da yer verilir. Yapılan çalışmalar her öğrenci için oluşturulan klasörlerde toplanır.

Sınıf içinde temalı resimler yaptırılarak sergilenmesi ya da fotoğraflanarak sunumunu sağlamak

Mayıs ve nisan aylarında,Hazırladığımız çantanın içerisine her gün bir öğrencinin   eve götürmesi için bir adet kitap koyacağız.  Akşam uyku saatinde anne veya babanın çocuğuna bu kitabı okumalarını isteyeceğiz. Ayrıca proje ile ilgili gönderdiğimiz bir anketi de doldurmalarını isteyeceğiz.  Ertesi gün okunan kitabın öğrenci tarafından resimlerine bakarak arkadaşlarına anlatmasını sağlayacağız. Kitabın yırtılmaması ve ertesi gün çantayla beraber okula getirilmesi çocuğunuzun sorumluluğundadır.

Kuklaların dünyasında ise yine sınıf içinde ve aileleri ile birlikte artık malzemelerden farklı kuklalar yapmaları sağlanacak. Yapılan kuklalar da hikaye anlatma tekniği olarak kullanılacak.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için hazırlanacağız ve oyunlarımızı sergileyeceğiz.

 

PROJENİN İZLEME VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Projede görevli öğretmenler tarafından; okul aile işbirliğinin etkili bir şekilde gerçekleşmesini sağlayacak proje çalışmaları ile öğrencilerin kazandığı gelişim aşamaları izlenecek.

Tüm öğrencilerimiz ve velilerimizin çalışmalara katılımının sağlanması üzerinde durulacak.

Proje çalışmalarının belirlenen takvime göre sergilenmesi ve sunulması sağlanacak.

SONUÇLAR

Okul aile işbirliğini önemi vurgulanacak. Öğrencilerin okula hazırlanması doğrultusunda gelişim alanları üzerinde etkili olunacak. Bilgi beceri ve yeteneklerini attırma doğrultusunda özgüvenli, değerlerine sahip kendilerini doğru ve güzel ifade eden, sağlam temellerle eğitim öğretim hayatında başarılı olan bireyler olacaklar.

    

 

12-01-202412-01-202412-01-2024